سوالات متداول
:: تمامی پرسش و پاسخ ها
1 - علت خاموش بودن چراغ لینک یا DSL چیست؟
این مشکل به دلیل برقرار نشدن ارتباط فیزیکی مودم با تجهیزات در مرکز مخابراتی مربوطه ایجاد می‌شود، ابتدا بررسی کنید خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فیزیکی را بررسی کنید. برای برطرف کردن مشکل، گوشی تلفن، دستگاه نمابر، caller id را جدا کنید و مودم را مستقیم به خط تلفن وصل کنید. در صورتی که لینک باز هم روشن نشد از دورشته سیم اصلی مخابرات ابتدای ورودی محل بررسی نمایید و در نهایت اگر مشکل حل نشد با2020 واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. در نظر داشته باشید در صورت استفاده از سانترال حتما می بایست ازSplitter روی خط استفاده نمایید.ابتدای خط اصلی، خط تلفن را به Splitter Line نصب کرده و Splitter Phone به سانترال متصل کرده و از Splitter Modem به دستگاه مودم متصل نمایید در غیر این صورت لینک روشن نمی‌شود.
2 - علت چشمکزن بودن چراغ لینک چیست؟
ابتدا با قطع کردن سیم تلفن از پشت مودم از چشمکزن بودن چراغ لینک روی مودم مطمئن شوید. (چراغ لینک برخی مودم ها به صورت پیشفرض چشمکزن هستند.) سپس اتصالات داخلی را بررسی نمایید بدین منظور بررسی نمایید که از دوشاخ ضدبرق، صفربند و دزدگیر و... روی خط استفاده نشده باشد.اسپلیتر را از مدار جدا کرده و بدون آن بررسی نمایید. در انتها کلیه تجهیزات را از روی خط جدا کرده و مودم را مستقیم به خط متصل نمایید.در صورتی که لینک باز هم ثابت نشد از دورشته سیم اصلی مخابرات ابتدای ورودی محل بررسی نمایید و در نهایت اگر مشکل حل نشد با2020 واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. در نظر داشته باشید در صورت استفاده از فکس یا کارت خوان برروی خط حتما می بایست ازSplitter استفاده نمایید. ابتدای خط اصلی، خط تلفن را به Splitter Line نصب کرده و Splitter Phone را به تبدیل وسپس دستگاه تلفن و کارت خوان یا فکس را به تبدیل متصل کرده و از Splitter Modem به دستگاه مودم متصل نمایید در غیر این صورت چراغ لینک ثابت نمی‌شود.
3 - چرا چراغ اینترنت روی مودم خاموش است و صفحه ای باز نمی شود؟
ابتدا می بایست بررسی نمایید که آیا چراغ لینک ثابت و روشن است یاخیر که در صورت خاموش بودن چراغ لینک باید راهنمای چراغ لینک را مطالعه نمایید. اما در صورتی که چراغ لینک ثابت و روشن بوده و صرفا چراغ اینترنت خاموش است باید تنظیمات مودم را بررسی نمایید که بسته به نوع مودم تنظیمات آن متفاوت بوده و می بایست بخش راهنمای تنظیم مودم را مطالعه نمایید.
4 - مودمم روی حالت کانکشنی متصل میشه اما روی حالت PPPOE وصل نمی شود؟
ابتدا مودم را ریست کرده و مجدد تنظیم نمایید. سپس از داخل تنظیمات مودم بررسی نمایید که گزینه ی NAT فعال باشد. مرحله ی بعد میزان MTU را تغییر دهید. درصورت عدم رفع مشکل ابتدا میزان پارامترهای خط را بررسی کرده و سپس متناسب با آن تنظیمات ADSL Mode را انجام دهید. درصورت عدم رفع مشکل در هیچ کدام از موارد فوق با مودمی دیگر بررسی نمایید.
5 - علت قطع ووصلی اینترنت چیست؟
ابتدا می بایست بررسی نمایید که زمان قطعی اینترنت آیا چراغ لینک هم خاموش می شود یا صرفا چراغ اینترنت خاموش می شود. درصورتی که چراغ لینک هم خاموش می شود باید پارامترهای کیفی خط که در صفحه تنظیمات مودم موجود هست را بررسی نمایید و در صورتی که پارامترهای کیفی خط غیرنرمال بود ابتدا اتصالات داخلی را بررسی کرده و سپس تنظیمات ADSL Mode را متناسب با پارامترهای کیفی انجام دهید. در صورتی که چراغ لینک ثابت بود و فقط چراغ اینترنت قطع می شود باید تنظیمات مودم را برروی حالت کانکشنی تنظیم کرده و سپس بررسی کنید. اگر در این حالت مجدد قطعی اینترنت به وجود آمد، ابتدا پارامترهای خط را بررسی کنید و سپس متناسب با آن تنظیمات ADSL Mode را انجام دهید یا اتصالات داخلی را بررسی کرده و حدالامکان مودم را بدون تجهیزات بدون خط متصل نمایید. اما درصورتی که در حال کانکشنی متصل ماند و ارتباط قطع نشد مشکل از سمت مودم می باشد.
6 - علت خطای 691، 619، 629 ویا 907 در حالت کانکشنی چیست؟
علت بروز این خطا علل مختلف می تواند داشته باشد که می توان به چند نمونه اشاره کرد: 1- اشتباه وارد کردن رمز اتصال به اینترنت در حالت کانکشن 2- به علت عدم تطبیق مک آدرس محدود شده در حساب اینترنتی مشترک با مک کارت شبکه سیستم فعلی جهت اتصال به اینترنت 3- محدود بودن مک آدرس مودم و تلاش برای اتصال در حالت کانکشن(bridge)4- محدود بودن مک آدرس کارت شبکه به یک سیستم و تلاش مجدد جهت اتصال از سیستم دیگر 5-اتصال همزمان دو سیستم از یک اکانت در اتصال کانکشن(bridge)
7 - من قبلا مشکل افت سرعت نداشتم اما در حال حاضر بعد از خرید سرویس جدید هر ماه چند روز اول ماه سرعت مناسب است و سپس مشکل افت سرعت دارم؟
در سرویس های جدید، کلیه سرویس ها از یک میزان آستانه یا FUP به صورت ماهیانه برخوردار هستند که در صورت اتمام شارژ حجمی سرویس سرعت برروی 128Kbps محدود شده و می توانند به صورت نامحدود تا زمان شارژ مجدد سرویس از اینترنت استفاده نمایند.به طور مثال در صورت خرید سرویس غزال با ماهیانه 40 گیگابایت ترافیک بین الملل، درصورت اتمام 40گیگابایت سرعت برروی 128Kbps محدود می شود و می توانید تا زمان شارژ مجدد از اینترنت استفاده نمایید.
8 - من در پیام رسان تلگرام مشکل دارم و نمی توانم استفاده کنم؟
از اردیبهشت ماه سال 1397 پیام رسان تلگرام بنا به دستور مقام محترم قضایی فیلتر شده است.
9 - علت پایین بودن سرعت دانلود چیست؟
در صورتی که متوجه شدید مشکل افت سرعت در دانلود دارید می بایست ابتدا از طریق سایت http://speedtest.tci.ir تست سرعت انجام دهید که مشخص شود سرعت دریافتی شما چه میزان است سپس با میزان سرعت سرویس خریداری شده خود مقایسه نمایید. درصورتی که میزان سرعت دریافتی از میزان سرعت سرویس خریداری شده پایین تر بود، پارامترهای کیفی خط که در صفحه تنظیمات مودم موجود هست را بررسی نماید. در صورتی که پارامترهای خط غیرنرمال بود تنظیمات ADSL Mode را متناسب با پارامترهای کیفی خط انجام دهید. درصورتی که پس از تنظیمات ADSL Mode همچنان پارامترهای خط غیرنرمال بود اتصالات داخلی بررسی نمایید ویا مودم را به صورت مستقیم بدون تجهیزات روی خط متصل نمایید. درصورتی که با راهنمایی فوق مشکل برطرف نشد می توانید با بخش پشتیبانی 2020 تماس گرفته تا مشکل توسط کارشناسان این مجموعه بررسی شود.
10 - من از چه طریق می توانم سرویس خریداری نمایم؟
در حال حاضر از دو طریق امکان خرید سرویس وجود دارد: 1- تماس با شماره تلفن 2020 واحد فروش 2- مراجعه به نمایندگان رسمی معرفی شده در قسمت نمایندگان پرتال
11 - از چه طریق می توانم به صورت آنلاین سرویس خود را شارژ نمایم؟
صرفا تنها پرتال رسمی جهت شارژ و یا تمدید سرویس پرتال شرکت مخابرات ایران منطقه خراسان رضوی با آدرس http://adsl.tckh.ir قسمت "ورود به سامانه" است.
12 - برای فعالسازی سرویس رزرو چه اقدامی باید انجام بدم؟
فعالسازی سرویس رزرو از دو طریق امکان پذیراست: 1- تماس با 2020 واحد پشتیبانی 2- فعالسازی از طریق سامانه مدیریت مشتریان به آدرس Http://adsl.tckh.ir قسمت " ورود به سامانه " و پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور استفاده از پنل می توانید در بخش خرید سرویس، سرویس رزرو خود را فعال نمایید.
13 - موقع خرید شارژ سرویس به درگاه بانک متصل نمی شوم؟
ابتدا مطمئن شوید که از فیلترشکن استفاده نمی کنید. سپس حافظه نهان مرورگر (cache)را خالی نمایید. درصورت عدم رفع مشکل DNS های شبکه مخابرات را روی کارت شبکه یا مودم خود ست نمایید و در انتها با مرورگر دیگر بررسی نمایید
14 - آیا می توان با اینترنت شرکت مخابرات ایران منطقه خراسان رضوی به صورت رایگان فیلم و سریال مشاهده کرد؟
بله، در حال حاضر با قرارداد صورت گرفته با مجموعه ی Aio مشترکین شرکت مخابرات ایران منطقه خراسان رضوی می توانند بدون کسرحجم فیلم و سریال تماشا نمایند. البته قبل از استفاده می بایست ابتدا اشتراک سایت مورد نظر را خریداری نمایند.
15 - از چه طریق می توان IP استاتیک خریداری نمود؟
در حال حاضر می توانید از طریق تماس با شماره 2020 واحد فروش ویا مراجعه به نمایندگان رسمی فروش اینترنت شرکت مخابرات ایران منطقه خراسان رضوی اقدام به خرید IP استاتیک نمایید.
16 - آیا امکان خرید سرویس برروی خطوط PCM هست؟
بله، ابتدا می بایست از طریق تماس با شماره تلفن 2020 ویا مراجعه به نمایندگان رسمی فروش اینترنت شرکت مخابرات ایران منطقه خراسان رضوی اقدام به ثبت درخواست رفع PCM نمایید، سپس درصورتی که مرکز تلفن مربوطه امکانات لازم جهت رفع PCM را داشته باشد می توانید سرویس ADSL خریداری نمایید.
17 - برای جلوگیری از سوء استفاده سرویس چه کاری می توان انجام داد؟
راه های زیادی جهت پیشگری از هک شدن سرویس می توان انجام داد که به چند نمونه از آن می توان اشاره کرد: 1- تغییر رمز اتصال به اینترنت ( از طریق تماس با 2020 یا سامانه ی مدیریت مشتریان ) 2- ست کردن مک آدرس مودم برروی خط ( از طریق تماس با 2020 داخلی 212 ویا داخلی 216 ) 3- تغییر کلمه عبور پبشفرض ورود به صفحه ی تنظیمات مودم
18 - از چه طریق می توان نام کاربری و کلمه عبور ورود به سامانه ی مدیریت مشتریان را دریافت کرد؟
از طریق تماس با شماره تلفن 2020 داخلی 216 واحد پشتیبانی
19 - چرا نمی توان سرویس خود را از طریق 2020 داخلی 3 شارژ کرد؟
شارژ سرویس از طریق سامانه ی 2020 داخلی 3 مختص به مشترکین سرویس خانواده بوده و سایر مشترکین امکان شارژ خودکار از طریق IVR یا سامانه ی گویا را ندارند
20 - از طریق سامانه ی مدیریت مشتریان(ADSL.TCKH.IR) شارژ خریداری کردم و مبلغ از حساب کسر شده اما شارژ سرویس انجام نشده است. از چه طریق می توان پیگیری کرد؟
در صورت تراکنش ناموفق، وجه کسر شده حداکثر طی مدت 72 ساعت توسط بانک به حساب برگشت می شود. اما درصورتی که پس از 72 ساعت مبلغ برگشت نشد می توانید با شماره تلفن 2020 داخلی 216 واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
21 - درصورت بروز خطای Certificate در مرورگر، جهت رفع مشکل چه کاری می توان انجام داد؟
می بایست تاریخ و ساعت سیستم خود را تنظیم و بروز نمایید.
22 - در صورت بروز خطای certificate در یک سایت خاص در مرورگر موزیلا فایرفاکس چه کاری می توان انجام داد؟
دریافت Certificate از سایت‌های نامعتبر به هیچ عنوان به شما توصیه نمی‌شود! از این رو پیش از قبول و دریافت هر Certificate از درستی آدرس سایت و معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورت اطمینان از معتبر بودن سایت، در اولین مرحله تاریخ و ساعت سیستم را چک کنید و از به روز بودن آن‌ مطمئن شوید. مرحله ی بعداز خطای اعلام شده گزینه ی advanced را انتخاب کرده و سپس برروی گزینه ی add exception کلیک کنید. در پایان با انتخاب گزینه Confirm Security Exception، مشکل Certificate برطرف شده و سایت مورد نظر باز می‌شود. لازم به ذکر است در ورژن های قدیمی مرورگر موزیلا فایرفاکس ابتدا می بایست گزینه ی I Understand the Risks و سپس گزینه ی Add Exception را انتخاب کرده و سپس ادامه ی مراحل را مطابق با راهنمایی بالا انجام دهید.
23 - در صورت بروز خطای Your Connection is not private در مرورگر گوگل کروم چه کاری می توان انجام داد؟
دریافت Certificate از سایت‌های نامعتبر به هیچ عنوان به شما توصیه نمی‌شود! از این رو پیش از قبول و دریافت هر Certificate از درستی آدرس سایت و معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورت اطمینان از معتبر بودن سایت، در اولین مرحله تاریخ و ساعت سیستم را چک کنید و از به روز بودن آن‌ مطمئن شوید. سپس در مرورگر خود می توانید روی گزینه Advanced و سپس گزینه Proceed to کلیک کنید. لازم به ذکر است در ورژن های قدیمی مرورگر گوگل کروم جایگزین خطای Your Connection is not private با خطای The site's security certificate is not trusted روبرو شده که درصورت بروز این خطا باید از گزینه ی Proceed anyway استفاده نمایید.
24 - پارامترهای VPI & VCI جهت تنظیم مودم در شرکت مخابرات ایران چه مقداری است؟
VPI=0 و VCI=35
25 - در صورت دریافت خطای The Connection Was Reset در مرورگر چه کاری می توان انجام داد؟
درصورت دریافت این خطا در مرورگر می بایست مراحل زیر را یکی پس از دیگری انجام دهید: 1- انجام تنظیمات پراکسی و پاکسازی حافظه نهان مرورگر 2- ریست مرورگر 3- ریستارت سیستم 4- قرار دادن Firewall بر روی Allow all
26 - از چه طریق می توان آدرس پورت یا PITP محدود شده به سرویس را آزاد کرد؟
ازطرق تماس از خود شماره ای که رانژه سرویس دارد با 2020 داخلی 213 یا داخلی 216
27 - از چه طریق می توان از باقیمانده شارژ حجمی و زمانی سرویس دریافت شده مطلع شد؟
از دو طریق می توانید از باقیمانده حجم و زمان سرویس خود مطلع شوید: 1- با تماس از خود شماره ای که دارای رانژه سرویس است با 2020 داخلی (215) 2- از آدرس adsl.tckh.ir بخش " ورود به سامانه " با نام کاربری و کلمه عبوری که از بخش پشتیبانی 2020 دریافت کرده اید، وارد پنل کاربری خود شوید
28 - برای جلوگیری از سوء استفاده وایرلس مودم چه کاری می توان انجام داد؟
راه های زیادی جهت پیشگری از هک شدن وایرلس مودم می توان انجام داد که به چند نمونه از آن می توان اشاره کرد: غیرفعال کردن WPS - فعال کردن فایروال - انتخاب رمز قوی برای وایرلس ( ترکیب عدد، حرف و کارکتر ) - تنظیم پروتکل رمز بندی مودم برروی WPA2-PSK - انجام تنظیمات مک فیلترینگ - فعال کردن تنظیمات ACL
29 - علامت ضربدر برروی وایرلس لپ تاپ نشان از چیست؟
1- خاموش بودن وایرلس لپ تاپ 2- وجود مشکل در درایور کارت شبکه وایرلس و یا غیر فعال بودن آن
30 - هنگام اتصال به وایرلس مودم، نام مودم های اطراف را می بینم اما نام وایرلس مودم من در بین آن ها نیست ؟
جهت رفع مشکل به چند مورد می توان اشاره کرد: 1- خاموش بودن وایرلس مودم 2- بررسی فعال بودن گزینه "active" و فعال نبودن "Hide SSID " و یا "Invisible access point" در تنظیمات وایرلس مودم 3- ریست مودم و اعمال مجدد تنظیمات وایرلس
31 - علت وجود ضربدر روی آیکن وایرلس لپ تاپ چیست؟
این مورد می تواند علل مختلفی داشته باشد که می توان به: 1- خاموش بودن وایرلس لپ تاپ و یا غیرفعال بودنWIFI در تنظیمات مودم 2-وجود مشکل در درایور کارت شبکه وایرلس و یا غیرفعال بودن آن اشاره کرد.
32 - چگونه می توان از میزان باقیمانده ترافیک بین الملل مطلع شد؟
برای بدست آوردن میزان باقیمانده ترافیک بین الملل کافیست ترافیک باقیمانده سرویس را تقسیم بر 4 کنید.
33 - من مشترک حقوقی هستم و پس از خرید سرویس یا ترافیک نیاز به دریافت فاکتور دارم. درصورت خرید آنلاین از طریق پرتال چگونه می توانم فاکتور خود را دریافت نمایم؟
پس از ورود به پرتال به آدرس ADSL.TCKH.IR گزینه ی " ورود به سامانه " را انتخاب کنید، پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد پنل کاربری خود شوید. از قسمت " عملیات مالی و بانک مجازی " سربرگ " صدور فاکتور " را انتخاب و متناسب با خرید انجام شده می توانید نسبت به دریافت فاکتور خرید خود اقدام فرمایید.
34 - آیا امکان شارژ سرویس از طریق کارت شارژ وجود دارد؟
در حال حاضر خیر
35 - آیا امکان شارژ سرویس از طریق کارت شارژ همراه اول وجود دارد؟
خیر، کارت شارژهای استفاده شده برای شارژ سرویس مختص سرویس های اینترنت شرکت مخابرات ایران منطقه خراسان رضوی بوده و با کارت شارژ همراه اول متفاوت است.
جهت بررسی پوشش خدمات +ADSL2 در منطقه خود تلفن ثابت خود را وارد نمایید








وب مک طراحی سایت در مشهد بهینه سازی سایت در مشهد