سوالات متداول
:: مشکلات چراغ لينک
1 - علت خاموش بودن چراغ لینک یا DSL چیست؟
این مشکل به دلیل برقرار نشدن ارتباط فیزیکی مودم با تجهیزات در مرکز مخابراتی مربوطه ایجاد می‌شود، ابتدا بررسی کنید خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فیزیکی را بررسی کنید. برای برطرف کردن مشکل، گوشی تلفن، دستگاه نمابر، caller id را جدا کنید و مودم را مستقیم به خط تلفن وصل کنید. در صورتی که لینک باز هم روشن نشد از دورشته سیم اصلی مخابرات ابتدای ورودی محل بررسی نمایید و در نهایت اگر مشکل حل نشد با2020 واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. در نظر داشته باشید در صورت استفاده از سانترال حتما می بایست ازSplitter روی خط استفاده نمایید.ابتدای خط اصلی، خط تلفن را به Splitter Line نصب کرده و Splitter Phone به سانترال متصل کرده و از Splitter Modem به دستگاه مودم متصل نمایید در غیر این صورت لینک روشن نمی‌شود.
2 - علت چشمکزن بودن چراغ لینک چیست؟
ابتدا با قطع کردن سیم تلفن از پشت مودم از چشمکزن بودن چراغ لینک روی مودم مطمئن شوید. (چراغ لینک برخی مودم ها به صورت پیشفرض چشمکزن هستند.) سپس اتصالات داخلی را بررسی نمایید بدین منظور بررسی نمایید که از دوشاخ ضدبرق، صفربند و دزدگیر و... روی خط استفاده نشده باشد.اسپلیتر را از مدار جدا کرده و بدون آن بررسی نمایید. در انتها کلیه تجهیزات را از روی خط جدا کرده و مودم را مستقیم به خط متصل نمایید.در صورتی که لینک باز هم ثابت نشد از دورشته سیم اصلی مخابرات ابتدای ورودی محل بررسی نمایید و در نهایت اگر مشکل حل نشد با2020 واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. در نظر داشته باشید در صورت استفاده از فکس یا کارت خوان برروی خط حتما می بایست ازSplitter استفاده نمایید. ابتدای خط اصلی، خط تلفن را به Splitter Line نصب کرده و Splitter Phone را به تبدیل وسپس دستگاه تلفن و کارت خوان یا فکس را به تبدیل متصل کرده و از Splitter Modem به دستگاه مودم متصل نمایید در غیر این صورت چراغ لینک ثابت نمی‌شود.
جهت بررسی پوشش خدمات +ADSL2 در منطقه خود تلفن ثابت خود را وارد نمایید








وب مک طراحی سایت در مشهد بهینه سازی سایت در مشهد